subota, 15. prosinca 2012.

Seansa br 20 - treći dio



Seansa br 20 - treći dio

Ja koristim racionalni razgovor sa sobom svaki dan kad sam pretrpan stvarima koje moram uraditi. Ja se ne zelim osjecati pretrpan i ne dam tom osjecanju da dominira mojim zivotom. Zato, kad imam 100 stvari za uraditi odjednom, ja automatski usporim i kazem sebi ovako:

- Pa, nema puno razlike koliko ima toga za napraviti. Ja samo mogu napraviti ovoliko mnogo i mogu ici samo ovoliko brzo. To vjerojatno znaci da neke stvari nece moci biti urađene. I to je nacin na koji mora biti urađeno. Sada, ja se moram fokusirati na ono što je najvaznije, i uraditi ono što mogu.

Moja racionalna izjava obicno tako zavrsava, jer do vremena kad usporim i sve postavim, ja sam nazad ispred kompjutera, radeci na jednom od projekata koji moram zavrsiti. Ako trebam, ja ću napraviti jos jedan logican korak. Ne cini nista dobro da sjedim ovdje i brinem se o svim stvarima koje moram uraditi. Briga, osjecanje pretrpanosti i pretjerano razmisljanje će me samo rastuziti i paralizirati. Umjesto toga, puno je logicnije, da prestanem razmisljati i pocnem djelovati. Zato, usporite i racionalno razgovarajte sa sobom svaki dan. To je jednostavna stvar za uraditi. Ali je i vrlo mocna. Kad mozete usporiti i biti racionalni o okolnostima oko vas, anksioznost se ne moze razvijati. U stvari, anksioznost nema izbora nego da se smanji i nestane kad ste ovako racionalni sa sobom.

Svaki put kad usporite, i budete racionalni, vi ubijate socijalnu fobiju. Molim zapamtite da su prethodne dvije seanse u seriji, broj 18 i 19, dodatak terapiji koju ste vec radili. Korištenje ove dvije trake moze biti smirujuce, kao i terapeutsko. Time ubijate dvije muhe sa jednim udarcem. Na traci 18, mi pojacavamo zonu mira i viđenje sadasnjosti. Na traci 19, isticemo izjave o pravima i otpustamo negativnu proslost.

Sada, kao jedan od posljednjih prirucnika, koristit ćemo neki racionalni materijal koji niste mogli prihvatiti u prvih nekoliko tjedana terapije. Ti prirucnici su vrlo racionalni, ali se fokusiraju na vasu sposobnost da birate i da donosite odluke. Do ovdje, vi ste svijesni da imate izbore, opcije i procese donosenja odluka u vasem zivotu. Ali u pocetku ove serije, kad smo bili potpuno pod kontrolom socijalne fobije, ideja da uopće imamo bilo kakvu kontrolu nad time, je bila teska za povjerovati. No, kako ste napredovali, vi ste vidjeli i znate, da imate mnogo vise kontrole nad anksioznoscu, nego što ste nekad mislili.

Zato je sljedeci glavni prirucnik tema koja se pojavljuje na mnogim drugim mjestima i uklapa se odlicno u nasu terapiju na ovom mjestu. Mi mozemo imati izbore i mi imamo sposobnost da sada donosimo odluke. I mi zelimo da to bude vrlo jasno nasem umu.

Nema komentara:

Objavi komentar