subota, 1. prosinca 2012.

Seansa br 10 - osmi dio



Seansa br 10 - osmi dio

Sljedeci prirucnik ujedinjuje mnoge koncepte koje smo vec predstavili a koje ste vec vjezbali. Dovodeci ih ovako zajedno, pomoci cemo vam da postanu temeljni u vasem razmisljanju a prirucnik takodjer sluzi i kao snazan alat za pojacanje.

Otrovne misli


Anksiozne, brizne misli koje vode u anksioznost, brizna osjecanja stvaraju traumatski zivot obuzet anksioznoscu onima od nas koji pate od socijalne anksioznosti.

Kada pocnemo biti svjesni ovoga i pocnemo preuzimati kontrolu nad nasim mislima, koje vode ka osjecanjima, tada mozemo prevladati ovu silaznu spiralu negativnosti. Ovaj sindrom, "ocekivanje da će se desiti najgore" - koji odrzava nasu anksioznost u zivotu - mora biti zaustavljen. Slijedi ono što mi obicno cinimo:

Mi stalno ponavljamo o nasim neuspjesima.
Mi govorimo sebi da mi to ne mozemo uciniti.
Mi govorimo sebi da su stvari koje mi MOZEMO raditi, grozne, odvratne, i monstruozne i zelimo da ih NE MORAMO raditi.
Mi govorimo sebi da nam nikad nece biti bolje. "Ja sam uvijek bio ovakav..."
Mi nastavljamo pojacavati negativne, strasne - opsesivne misli... osjecaje straha... i onda nastavljamo imati anksioznost, brigu, i strah.

DA LI VIDITE POVEZANOST?

Misli nemaju moc u sebi samima i kao takve. VI ih prožmete sa vasom sopstvenom moci i vasim osjecanjima. Misli uvijek zahtevaju akciju sa vase strane. Na primjer, probajte pokrenuti vaš kompjuter samo sa svojim mislima... Idite u prodavnicu i kupujte samo sa svojim mislima... ili napisite pismo koristeci samo vase kognitivne sposobnosti. Razmisljanje, samo po sebi, nije dovoljno.

Svaka misao zahtjeva akciju da bi se pokrenula.

Te originalne bezopasne, misli bez moci, ipak, mogu stvoriti veliku pustoš u vasem životu ako ih pocnete ponavljati i vjerovati im, jer onda vi pocinjete DJELOVATI na osnovu njih.

Ako vjerujete i djelujete na osnovu laži, laž će postati istina. Vi ste stvorili to sa vasim mislima, i izabrali vjerovati u to sa vašim akcijama. Dakle, vi ste ucinili od ove misli bez moci da postane istina.

Ovdje su neki primjeri:

Misao: "Ja se bojim pricati ispred drugih ljudi."

Akcija: Izbjegavanje. Necinjenje. Briga o tome.

Rezultat: Moj strah od pričanja ispred drugih ljudi postaje jaci. Sada imam jaca negativna osjecanja. Cini mi se potpuno nemoguce da mogu pricati ispred drugih ljudi.

Kako da promijenim ovo: Ja trebam preokrenuti ANT-ove i poceti misliti na drugaciji nacin: Trebam reci sebi: "Ako pricam nekolicini drugih ljudi, to me vjerojatno neće ubiti." "Ja mogu čak i preživjeti. Ako ću balaviti, balavit ću. Pa što?

Pricanje u javnosti je najveci strah za skoro svakog, ne samo za mene. A kada pricam drugim ljudima ili prezentiram nešto drugim ljudima, ja ću to ciniti dobro. To sigurno nece biti propast svijeta."

Akcija: Sprovedite racionalne misli i pricajte jednom ili dvojici drugih ljudi. Idite polako, ali nastavite napredovati. (Nastavite, polako ali sigurno, korak po korak, jer je to vrlo vazno ovdje.)

Vi morate izazvati vasa ANT uvjerenja, kognitivne obrasce i strategije razmisljanja. Da li vam one govore racionalnu istinu i vode vas u zdravom, korisnom pravcu? Ili vas zadrzavaju u krugu poraza, depresije, izbjegavanja, straha i "očekivanja da se desi najgore"?

Anksioznost je izazvana hormonom adrenalina. Adrenalin je hormon "ubrzanja". On ubrzava vase misli, akcije i osjecaje.

Što je to što adrenalin ubrzava kada ste iznenadjeni/na licu mjesta/kad se osjecate samosvjesni ili kad nesto odjednom iskrsne? To ubrzava vase misli o tome što će se desiti.

Adrenalin ubrzava vase procese razmisljanja - i kao rezultat, osjecanja koja ste ukljucili u te misli. Na primjer, ako kazete i vjerujete da je pricanje grupi ljudi uzasno, strasno, grozno, onda ce adrenalin preuzeti vaše osjecaje i stvoriti uzasnu, strasnu i groznu anksioznost.

Ako ne promijenite vase obrasce razmisljanja/vjerovanja/djelovanja i osjecanja, sindrom negativne anksioznosti će vas uvijek gurnuti prema strahu.

Ako se, sa druge strane, vase misli i vjerovanja pocnu mjenjati, te misli sa navalom adrenalina će se kretati pod vasom kontrolom. Bit će vise kao: "Pa što? To nije velika stvar! Ovo sigurno nije propast svijeta."

A kroz vase druge strategije (narocito usporavanje) mozemo takodjer nauciti kontrolirati i smanjivati navalu adrenalina. Spori govor, korištenje kljucne rijeci koja vas smiruje, opustanje, i hvatanje zdravih, racionalnih misli koje ste ukalupili u vas um, ce na kraju zaustaviti navalu tog nezgodnog hormona, adrenalina.

MISLI SU VEOMA MOCNE jer one vode ka uvjerenjima - a uvjerenja vode u akcije.

KOJIM MISLIMA ĆETE IZABRATI VJEROVATI?

Tim starim, iracionalnim, lažljivim ANT mislima, ili ćete ih promijeniti i poceti vjerovati u ono što je racionalno? Vi mozete odluciti u kojem smjeru ćete ići. Ja se nadam i pogađam da ćete odluciti biti racionalni i da ćete vjerovati u istinu.

Nema komentara:

Objavi komentar