ponedjeljak, 10. prosinca 2012.

Seansa br 17 - prvi dio



Seansa br 17 - prvi dio

Ovo je seansa br 17 audioserije Prevladavanje socijalne fobije korak po korak. U ovoj seansi cemo raspravljati i poceti rjesavati problem koji muci vecinu od nas vec jako dugo vremena. To je pitanje bjesa i anksioznosti i kako su te dvije negativne emocije vezane zajedno u nasim umovima. Ova tema je namjerno odlozena za kraj serije jer prvo zahtjeva cvrste kognitivne temelje da bi efektivno poceli ovo postavljati na mjesto u svom zivotu. Kao što vec dosad znate, nije svatko slican, tko ima poremecaj socijalne fobije. Ali velika vecina nas ima povijest neprijatnosti jos od djetinjstva, da li svakodnevni baraz kritiziranja, emocionalnog apela u domu ili porodici, ponizavanja u skoli,hiperprotektivnost (prezaštitnička majka) ili neki drugi traumatski emocionalni dogadjaj koji smo prezivjeli dok smo bili mladji.

Posto smo svi razliciti, neki od vas nemaju negativno djetinjstvo i vi ne morate koristiti sljedecu metodu. Ali procitajte ovo, molim vas, i prosudite sami. Jer ako vam bude trebalo, ovo je esencijalni dio slagalice socijalne fobije.

Kad smo bili mladji, nismo smjeli odgovarati nazad ili biti asertivni sa onima koji su imali kontrolu nad nasim zivotom. na primjer, ako vas je odrasli kritizirao, dok ste odrastali, kriticizam vas je mogao povrijediti i ubosti. Ali u vecini slucajeva, vi niste mogli odgovoriti nazad, zbog vase prirodne anksioznosti i straha. Kao djeca i adolescenti, mi nismo imali moc, i mnogo puta dozvolu da budemo asertivni. Pa što smo radili sa svim tim bjesom koji je nastao u nama zbog tih iskustava? Posto nismo mogli izbaciti bijes van, mi smo ga zakopali ili potisnuli. Nismo se mogli boriti u to vrijeme i nije nam bilo dozvoljeno da izrazimo svoj bijes. Pa što smo drugo mogli uraditi, nego ga zadrzati. Mi smo zadrzavali unutrasnji bijes mnogo, mnogo godina. To je zakopani bijes koji doprinosi bolesnom ciklusu socijalne anksioznosti. Moramo biti oprezni, jer je bijes jedna od negativnijih emocija. Mi zelimo biti u stanju da oslobodimo nas zakopani bijes. To jest, bijes iz proslosti. Bez da se vracamo nazad i ponovo je "posjetimo". Nece nam dobro donjeti da se vratimo nazad i probamo se sjetiti svih nepravdi zbog kojih smo patili dok smo bili mladji. To će samo raspaliti i razgorjeti nase simptome i sve pogorsati.

Ono što moramo raditi je da dozvolimo nasem umu da pustimo i oslobodimo zakopan bijes iz proslosti, tako da proslost vise nema nikakvu moc nad nama. Primjetite da je tajna kako da to uradimo, je da rukovodimo zakopanim bijesom na racionalan, pozitivan nacin. Necemo ga raspaliti ili razgorjeti. Necemo ga pojacati ili namjerno ga pokusati izbaciti na povrsinu. Moramo rukovoditi bijesom na opći nacin, a ne tako sto ćemo se sjetiti bilo cega specificnog. Nego jednostavno dajuci vasem mozgu dozvolu da oslobodite taj potisnut bijes i na bilo koji opravdan nacin na koji mozete. Primjetite da mi ovdje nikom ne oprastamo i ne analiziramo nista o tome. Mi jednostavno polazimo od cinjenica. Mi imamo neke zakopane, potisnute bjesove koji se javljaju kao rezultat drugih ljudi i drugog vremena u nasem zivotu. No, to je zakopano i potisnuto u nasem umu i mi moramo biti ti koji ćemo to osloboditi. Ovo ćemo uraditi na opći nacin a ne gledajuci bilo što "pod mikroskopom".

Zapocnimo proces tako što ćete reci nekoliko rijeci o sebi. Izmjenite tu izjavu na nacin na koji zelite ali trebate reci nesto uz ove redove:
- Ja sam zakopao potisnuti bijes unutar mene u mnogim godinama emocionalnog zlostavljanja. Ovo je opravdan bijes i ja imam pravo da budem bjesan. Bio sam mladji kad mi se ovo desilo i nisam znao kako da razrjesim ove situacije. To je savrseno normalno. Cak iako ovo nije fer, ja znam da zaljenje u vezi ovog ili podgrijavanje stvari, nanovo i nanovo, samo pogorsava problem. Razmisljanje o ovom ne donosi nista dobro. U stvari, sto vise razmisljam o proslosti, to se vise osjecam bijesan i bespomocan. Umjesto toga, ja biram ići naprijed sa mojim zivotom. Mada ne mogu zaboraviti što se desilo u proslosti ja mogu otpustiti emocionalna osjecanja, bijes koji je zakopan u mom umu. Potisnut bijes me zadrzava od zivljenja zivota koji ja zelim zivjeti. Zato za sebe, i za moje izljecenje, ja otpustam te stare, zakopane, negativne emocije. Ja ih oslobadjam da odu. Dajem dozvolu mom mozgu da oslobodi te negativne emocije, bez obzira da li spavam ili sam budan, da li sam svjestan ili nesvjestan. Ja cu zivjeti u sadasnjosti i bit ću slobodan od emocionalnog smeca iz proslosti.

Nema komentara:

Objavi komentar