nedjelja, 16. prosinca 2012.

Seansa br 20 - peti dio



Seansa br 20 - peti dio

Sljedeca pripovjetka je slicna po prirodi i ima vrlo interesantnu pricu. Njen autor je anoniman. Zove se "Stav je sve". Mi zovemo ovu poruku "Sada kad znate: Stav je sve", zato što bi prije terapije bila potpuno nevjerojatna za one od nas sa socijalnom fobijom. Sada kad znamo, imamo kontrolu nad nasom anksioznoscu i nad nasim zivotom. Ovaj prirucnik će imati puno vise smisla.


Sada kad znate:
Stav je sve



Michael je ona vrsta ljudi koju volite mrziti. On je uvijek dobrog raspolozenja i uvijek ima nesto pozitivno za reci. Kada bi ga netko pitao kako je, on bi odgovorio: "Da sam samo malo bolje, bio bi blizanac!"

On je bio prirodni motivator. Ako je neki radnik imao los dan, Michael je bio tamo i govorio je radniku kako da pozitivno gleda na situaciju.

Njegovo gledanje na zivot me je vrlo zainteresiralo, pa sam jednog dana otisao do njega i pitao ga: "Ne razumijem! Kako mozes biti pozitivna osoba baš svo vrijeme? Kako ti to uspjeva?"

Michael je odgovorio: "Svakog jutra kad se probudim, ja kazem sebi, Michael, ti imas dva izbora danas. Mozes izabrati da budes dobrog raspolozenja ili mozes izabrati da budes loseg raspolozenja. Ja biram da budem dobro raspolozen. Svaki put se nesto lose desi. Ja mogu izabrati da budem zrtva ili mogu izabrati da nesto naucim iz toga. Ja biram da naucim iz toga.

Svaki put kad netko dođe kod mene se žaliti, ja mogu izabrati da prihvatim njegove žalbe ili mogu ukazati na pozitivnu stranu zivota. Ja biram pozitivnu stranu zivota."

"Da, bas, nije to tako lako." - protestirao sam ja.

"Da, je" rekao je Michael. (Primjedba: Michael ocigledno nikad nije imao poremecaj anksioznosti.)

Michael je nastavio:

"Zivot je sastavljen od izbora. Kada odbacite svo smece, svaka situacija je izbor. Vi birate kako da reagirate na situaciju. Vi birate kako ljudi utjecu na vase raspolozenje. Vi birate biti u dobrom raspolozenju ili u losem raspolozenju. Na kraju: To je vaš izbor kako vi zivite svoj život."

Nisam prihvatio ono što je Michael rekao.

Ubrzo nakon toga, ja sam napustio taj posao i izgubio sam vezu sa Michaelom, ali sam često mislio na njega kada sam radio izbore u zivotu umijesto da sam samo reagirao na njega.

Nekoliko godina kasnije, cuo sam da je Michael imao ozbiljnu nesrecu kad je pao sa tornja. Nakon 18 sati operacija, u kojima su mu ubacili cijevi u kicmu, i mnogo tjedana intenzivne njege, Michael je konacno otpusten iz bolnice.

Vidio sam Michaela šest mjeseci nakon nesrece. Kad sam ga pitao kako je, on je odgovorio: "Da sam samo malo bolje, bio bi blizanac. Hoces vidjeti moje oziljke?"

Odbio sam gledati njegove rane, ali sam ga pitao koja misao mu je prosla kroz glavu kad se desila nesreca.

"Prvo na što sam pomislio je što će biti sa mojom jos nerođenom kcerkom." - odgovorio je Michael.
"Onda, dok sam lezao na tlu, sjetio sam se da imam dva izbora: Mogu izabrati da zivim - ili mogu izabrati da umrem. Ja sam izabrao da zivim."

"Zar nisi bio uplasen? Da li si izgubio svijest?" - pitao sam.

Michael je nastavio, "...bolnicari su bili divni. Oni su mi nastavili govoriti da ću biti dobro. Ali kad su me odnjeli u hitnu pomoc" i kad sam vidio izraze na licima doktora i sestara, tada sam se stvarno uplasio. U njihovim ocima sam citao, on je mrtav čovjek. Znao sam da moram nesto poduzeti."

"Što si uradio?" - upitao sam.

"Bila je tamo jedna velika krupna sestra koja mi je postavljala pitanja." rekao je Michael. "Pitala me je da li sam alergican na nesto. Ja sam rekao: Da."

"Doktori i sestre su prestali sa radom dok su cekali na moj odgovor. Duboko sam udahnuo i viknuo: Na gravitaciju!"

"Dok su se smijali, rekao sam im da sam izabrao da zivim. Operirajte me kao da sam ziv a ne mrtav."

Michael je prezivio, zahvaljujuci vjestini njegovih doktora, ali također i zbog njegovog zapanjujuceg stava. Ja sam naucio od njega da svakog dana mi imamo izbor da zivimo punim zivotom.

Stav, nakon svega, je sve. Vi sada imate dva izbora u zivotu: mozete izabrati da budete sretni u sadasnjem trenutku, i da tako imate kontrolu nad vasim zivotom ili mozete izabrati da budete uznemireni okolnostima oko vas - da budete doživotna žrtva bilo čega i bilo koga tko vam bude na putu.

Ti izbori su vaši.

Nema komentara:

Objavi komentar