srijeda, 28. studenoga 2012.

Seansa br 9 - sedmi dio



Seansa br 9 - sedmi dio

Za naš posljednji kognitivni prirucnik ovog tjedna pogledat ćemo sklonost ka brizi. Mnogo puta brinemo o nadolazecim dogadjajima za koje mislimo da ce nam izazvati anksioznost. Ovo je, naravno, anksioznost iscekivanja. Drugi put brinemo o tome što smo rekli ili što nismo rekli ili kako smo se ponasali i mi uvjerimo sebe da smo budale ili glupani ili da smo se bar sjetili reći nesto drugo.

U mom sopstvenom životu, sjecam se brige o socijalnim situacijama u kojima sam sudjelovao, tjednima unaprijed. Kad sam bio u mojim dvadesetima, ova anksioznost iscekivanja je bila tako snazna da sam je samo mogao opisati kao ogromnu napetost u mom želucu. Ako sam se morao pojaviti u javnosti, ili prošetati po sceni, moja anksioznost iscekivanja je otisla do plafona. Znao sam da cu biti prosudjivan od strane svakog tko me vidi, znao sam da cu nekako uraditi nesto pogresno da ce ljudi biti svjesni moje inferiornosti. Jednostavno sam znao sam da ce desiti grozne stvari i da ce se sva anksioznost i strah koji sam vec osjecao, samo nadodati na moje vjerovanje.

Nakon sto je socijalni dogadjaj bio zavrsen, ja sam uvijek sebe mucio. Rekao bih sebi da sam izgledao blesavo, da sam rekao pogresne stvari, da sam se ponasao glupo, da nisam izgledao prirodno, da sam izgledao uplaseno i da se čak nisam mogao ni nasmijati. Tko bi uopće volio biti prijatelj sa gubitnikom kao što sam ja?

Primjetite da je sav moj govor sebi samom tih dana bio negativan i iracionalan. Ja sam stalno ponavljao svom mozgu, i pojacavao, negativna vjerovanja o sebi samom. To je bilo automatski. Nisam to radio namjerno. Ipak, moj mozak je samo cuo negativne i ogranicene stvari o meni samom. Nakon odredjenog vremena, moj mozak je povjerovao u ono sto sam govorio i mislio. U ovoj točki, ja sam beznadno zaglavio u bolesnom ciklusu socijalne anksioznosti i nisam znao kako da izadjem.

Primjetite da je briga uvijek veliki ANT. Nema nikad nikakvog rjesenja u brizi. Ona uvijek vodi nase misli i osjecaje u pogresnom smjeru. Dakle, sada mi zelimo pojacati cinjenicu da je briga uvijek pogresna. Briga je uvijek lazov. Briga nikad ne moze dovesti do rjesenja ili nam pomoci da prevladamo socijalnu fobiju. U stvari, ona cini upravo suprotno. Ona pojacava negativne misli i anksiozne osjecaje. Zato zelimo uhvatiti brigu prije nego što postane razbuktala vatra. Ovo ce moci uraditi prirucnik o brizi. Slijedi prirucnik.

Nema komentara:

Objavi komentar