nedjelja, 25. studenoga 2012.

Seansa br 8 - osmi dio



Seansa br 8 - osmi dio

Danas smo pokrili preokretanje ANT-ova, drugi i treci dio, trajno mjenjanje kemije mozga, mjesanje sa ljudima i razgovore. Ovog tjedna pregledajte preokretanje ANT-ova, prvi, drugi i treci dio, i vidite da li mozete promjeniti vase misli u vise neutralnom smjeru. Kao podsjetnik, neka misao moze biti ovako nesto:

- Ova situacija mi je nekad izazivala mnogo anksioznosti. Nekad me je plasila na smrt. Ponekad je bilo tako lose da nisam mogao izbiti te negativne misli iz moje glave. Ali sada pocinjem vidjeti da sam preuvelicavao problem. Moguce je da ova situacija nije tako losa kao sto sam mislio da je. Ja cu napredovati i fokusirat cu se na racionalno. Ja cu napredovati sa mojom kognitivnom terapijom. To je sada rjesenje problema.

A onda ako trebate, pronadjite neko odvracanje. Nemojte vise misliti o tome. Što vise mozete prekinuti:
-taj stari bolesni ciklus ili
-ako kazete sebi da mrzite nesto,
-da ne mozete to uraditi,
-da vam izaziva ekstremnu anksioznost,
-da je previse grozno da se podnese,
vi idete u pravom smjeru.

Taj stari lazljivi ciklus automatskog negativnog razmisljanja se prekida i nestaje, ako pocnete misliti neutralnije. Ne morate jos razmisljati pozitivno. Samo prestanite sa: mrzim, grozno, ne mogu i "ovo je najgora stvar". Zapamtite, vas mozak cuje sve sto vi kazete. Ako nesto kazete dovoljno puta, vas mozak ce povjerovati ono sto cuje. Zato ponovo razmislite o navikama razmisljanja i kazite stvari sebi koje su racionalne i iscjeljujuce.

Kako patoloski lazov postaje patoloski lazov? Tako sto stalno ponavlja laz, ponovo i ponovo i ponovo. Osoba koja to cini onda vjeruje u laz. Njen mozak cuje sve sto je ona rekla i posto je stalno pojacavano, njen mozak povjeruje da je to istina. Vas mozak ce prihvatiti i vjerovati u sve racionalno sto mu kazete. Ako mu kazete da ste uplaseni i prestraseni, vi cete to i biti. Ako mu kazete da ne mozete nesto uciniti, ili otici na neko mjesto, vi necete moci to uraditi. Ako mu kazete da mrzite socijalna okupljanja ili intervjue za posao, onda cete ih mrziti i uvijek cete imati anksioznost zbog toga. Prestanite govoriti sebi te lazi i postanite racionalniji. Preokrenite ANT-ove. Vas mozak cuje i vjeruje u sve sto vi kazete pod uvjetom da je racionalno.

Preokrenite ANT-ove tako sto cete raditi neutralno u pocetku. Dodajte sto vise "mozda", "moguce" i drugih potrebnih rijeci ako je potrebno. Napravite racionalne izjave.

Evo jos jedan primjer. Mozete sebi reci: Nekad sam se bojao intervjua za posao i imao sam anksioznost zbog koje mi se prevrtao želudac danima unaprijed. Ali sada pocinjem vidjeti stvari malo drugacije. Mozda intervjui za posao nisu tako losi kao sto sam ja mislio da jesu. Mozda sam pretjerivao sa njihovom vaznoscu. Mozda ja mogu izaci na kraj sa situacijom bolje nego sto sam nekad mislio. Zelim nastaviti naprijed i radim napredak u ovoj oblasti. I znam da hocu sve dok nastavim ici naprijed i ne odustajem.

Ova neutralna izjava je potpuno racionalna. Vas mozak ce prihvatiti ono sto imate za reci. Sto vise ponavljate, ponovo i ponovo i ponovo, vise ce vam mozak povjerovati. A sto vise vas mozak povjeruje, to ce biti manje anksioznosti. Vi idete naprijed u pozitivnom pravcu. Zato preokrenite ANT-ove. Vas mozak cuje i vjeruje sve sto vi kazete. Budite sigurni da vas ono sto kazete vodi u ispravnom pravcu.

Ako kazete: "Ja nisam savrsen ali postajem bolji", vas mozak to cuje i vjeruje u to. Ako kazete: "Ovo nije tako velika stvar, ja to mogu uraditi bolje nego sto sam nekad mislio", onda vas mozak cuje ovo i vjeruje u to. Ako kazete: "Ovo je malo tesko za mene, ali cu ja proci kroz to. Uvijek i jesam.", vas mozak to cuje i vjeruje u to.

Što god da kazete, to ima veliku vaznost za vasu buducnost, zato budite pazljivi. Drzite se dalje od toga da kazete bilo sto sto ce omoguciti vasem mozgu da pojaca socijalnu anksioznost. Ostanite izvan bolesnog ciklusa. Krenite naprijed, napredujte, i recite sebi istinu. Ono sto kazete svom mozgu napravit ce ogromnu razliku. Pustite da to duboko potone u vas mozak dok prakticirate kognitine prirucnike. I nastavite to raditi na drugim prirucnicima koji su jos vazni za vas napredak.

Jedan tjedan vježbanja prirucnika nije dovoljno vremena da postane dio trajne neuroputanje vaseg mozga. Pojacavanje i ponavljanje su kljucevi uspjeha. Nastavite koristiti spori govor i nastavite citati ANT prirucnik. Provjerite da izbegavate 5 bolesnih ciklusa ponasanja iz paradoksa borbe. Vjezbajte stavove i strategije smanjenja stresa. One su kratke ali postaju mocnije vremenom. A onda, kao sto smo rekli ranije, predjite svaki prirucnik za koji znate da jos nije postao snazno vjerovanje u vasem mozgu. Dozvolite im svima da udju, snazno i bazicno. I stvarno budite sigurni da zakujemo taj mrtvacki kovceg za anksioznost ZAUVIJEK!

Ugodan vam sljedeci tjedan i nastavite sa radom. Ovo je kraj seanse br. 8.

2 komentara:

  1. Zdravo, postoji li mogucnost da se negdje nadju snimke seansi?
    Hvala

    OdgovoriIzbriši
  2. Mislim da ima na amazonu za kupit od tog doktora koji je napravio te seanse

    OdgovoriIzbriši