četvrtak, 29. studenoga 2012.

Seansa br 10 - drugi dio



Seansa br 10 - drugi dio

Kako tretiramo te siledžijske lažove

Automatske negativne misli su uvijek iracionalni lažovi. Ovako mi tretiramo te siledzijske lazove. Kad te siledzijske misli iskoce u vasem umu, recite: Čekaj malo! Ja opet imam te automatske negativne misli koje nisu istinite. U stvari, one su siledzije. One me pokusavaju uplašiti. Znam da nisu zdrave a ni ne pomazu mi. Ja sam odlucan da krenem u boljem smjeru i da okrenem ledja tim lazljivim ANT-ovima.

Zatim napisemo na papiru listu siledzijskih lazova koje nam trenutno rade najviše problema:

1. ______

2. ______

3. ______

4. ______ i tako dalje...

Zapamtite, ANT-ovi su uvijek patološki lažovi. One su siledžije po prirodi i po definiciji. One na taj nacin žive i funkcioniraju. Ako vas njihovo nasilje uplasi, one samo porastu jos snaznije. One vam nikad ne kazu istinu. One se samo nadaju da su strašne i da vas bacaju u depresiju, pokusavaju vas srozati dolje, srušiti vam samopouzdanje, žele vam izazvati anksioznost i natjerati vas da vam sve izgleda bez nade. Ali one vam opet lažu.

Vi mozete izabrati da idete u boljem pravcu. Zato, ovo su racionalni, iskreni, odgovori tim lazljivim ANT mislima:

1. ______

2. ______

3. ______

4. ______ i tako dalje...

Pod brojem jedan, na primjer, ja bih stavio:
1. Ja osjecam da jednostavno nisam dobar u drustvu drugih ljudi.
Ovo je generalna izjava i mogu je razbiti na manje djelove, ali će biti dobra za naš primjer. U cemu je smisao ovog zapisivanja? Samo zato sto imam zamjenjivu misao, ja zelim uci u svoj mozak, tako da svaki put kad siledzijska ANT misao iskoci, ja je mogu prepoznati, nazvati je siledzijskim lazovom, i zamijeniti je za novu zdravu misao. Moj odgovor je:
1. Decko, ti ovdje pretjerujes. Ponekad ja imam anksioznost u vezi socijalnih situacija, ali to me ne cini bezvrijednim. U stvari, mnogo ljudi voli sto sam tih. Ja cu njezno raditi na tome da budem malo vise izrazajan na socijalnim okupljanjima. Ali ja sam dobra osoba, ovakav kakav sam. Vidim kuda trebam ici i ici cu u tom smjeru.

Ovo je vrlo racionalan i realistican odgovor na problem. Što vise siledzijskih misli mogu zamijeniti sa istinom, postat cu zdraviji i manje anksiozan. Ili mogu biti konkretniji. Na primjer, mogu reci:
2. Ne volim da me predstavljaju drugim ljudima jer se bojim da cu se izglupirati i napraviti budalu od sebe.
Moj odgovor na ovu laz je:
2. Kako ja u stvari znam da cu se izglupirati? U stvari, mislim da se vecina ljudi izglupira s vremena na vrijeme. Zasto napuhavam ovu situaciju iznad svih proporcija? Predstavljanje moze sada trenutno izgledati tesko. Kada razmisljam o tome, (i zapamtite da koristite spori govor) one nisu lose sada, kao sto sam mislio da jesu u proslosti.

Na ovom spisku, izlistajte vase misli koje vam izazivaju najvise nevolje. Zatim, mi zelimo da zamjenite te stare ANT lazi sa novim realisticnim i racionalnim mislima, koje vi mozete sastaviti. Pa kad nadjete sebe u anksioznoj situaciji u stvarnom svijetu, vi mozete mentalno zaustaviti tu ANT misao i "pozvati" tu racionalnu misao u vas um.

U pocetku ćete morati svjesno i namjerno to uraditi. Ali sto vise to budete radili, i sto vise budete "dovodili" zamjenjivu misao u vas um, to ce proces postati sve vise automatski. Probajte raditi sa ovim spiskom tokom sljedeceg tjedna i vidite da li mozete naci neke praktične, racionalne misli za zamjenu.

Nema komentara:

Objavi komentar