srijeda, 28. studenoga 2012.

Seansa br 10 - prvi dio



Seansa br 10 - prvi dio

Ovo je seansa br 10 serije Prevladavanje socijalne fobije korak po korak. Mnogi ljudi postanu uzbudjeni kad "izjave o pravima" ojacaju, i kad vise povjeruju u njih. U stvari jedna od izjava na kojoj radite ovih proslih tjedana mozda će "škljocnuti" u vasem umu. Makar pocinje davati neka zanimljiva pitanja. Na primjer:
- Ja imam pravo biti sam svoj, zar ne?
- Ja ne moram pokusavati udovoljiti svima. Zar ne?
- Ja mogu reći "ne" ljudima kad me pokusavaju natjerati da uradim nesto što ne želim. Zar ne?
- Ja zasluzujem da budem sretan i da uzivam u zivotu. Zar ne?
- Ja ne moram davati izgovore za svoje ponasanje. Zar ne?
- Mozda, ja samo trebam biti sam svoj i zaboraviti što netko drugi misli.
Nikad nisam radio sa nekim tko ima poremecaj socijalne fobije a tko je ponosan, arogantan, zao. Zato ne brinite da će vas izjave o pravima pretvoriti u sebicnu osobu. Nece. Ali ce vam dozvoliti da shvatite da vi sigurno zasluzujete biti sretni, živjeti u sadasnjem trenutku i ne brineti o tuđim idejama i misljenjima o vama.

Zasto? Jer ste vi u redu, onakvi kakvi ste. Ako vas drugi ljudi ne vole bez opravdanog razloga, mora da nesto nije u redu sa njima. Dok citate sebi izjave o pravima svaki dan, probajte biti u dodiru sa njihovim osjecajima, njihovom snagom i moci kao i mentalnim kognitivnim elementima. Kako pojacavate ova vjerovanja koja pravedno zasluzujete, pocet ćete osjecati ta vjerovanja kao suprotnost tome što imate misli koje iskacu u vasem umu. Vi zasluzujete biti sretni. Zasluzujete osjecati zadovoljstvo. Imate pravo živjeti u sadasnjem trenutku i uživati.

Ova glavna fundamentalna vjerovanja su prava koja zelimo da nastavite čitati svaki dan. Procitajte i pregledajte prošlotjednu seansu.

Kad sam bio u periodu koji sam nazivao "najgora godina moje anksioznosti", znao sam da imam ta prava, ali nisam OSJECAO da imam ta prava. Kako mi je bilo sve bolje, ti osjecaji su postajali snazniji i naucio sam reći NE drugima kada je trebalo i odbijao sam biti umješan u situacije koje su negativne i nezdrave za mene. U stvari, ja sam ojacao svoju moc. Samo te stare ANT misli i inhibicije koje su dosle sa njima, su me sprijecile da vidim sebe ispravno i da shvatim što mogu uraditi realno.

Prošlog tjedna smo proveli nesto vremena diskutirajuci o nasim osjecajima i zašto nas razmisljanje o njima moze zarobljavati i zaglaviti nas u bolesnom ciklusu anksioznosti. Osjecaji su takodjer cesto lazovi. I pokusaji da shvatimo svaki mali detalj o tim osjecajima je besciljno mucenje i samo pogorsava stvari. Zato ucimo zaustaviti automatsko negativno razmisljanje i ucimo prestati pokušavati shvatiti zasto imamo ta anksiozna osjecanja. Razmisljanje o ovome nas zarobljava, cini nas neusaglasene i imobilne. Trebamo prestati razmisljati i poceti djelovati.

Tokom godina kada je socijalna fobija zarobila moj zivot, sjecam se kako mi je bilo tesko upoznavati druge ljude, pokusavati održati da razgovor tece, a ponekad i samo da odgovorim na necije pitanje kad sam se osjecao lose. U mojem umu, ja sam se osjecao inferiorno i da nisam vazan kao drugi ljudi. U to vrijeme ja bih rekao da ja nisam dobar, da mi nikad nista ne ide dobro. O tom vjerovanju čak nisam ni diskutirao sam sa sobom. To je bilo nesto što sam prihvatio kao cvrstu cinjenicu.
"Ja nisam bio dobar u upoznavanju sa drugim ljudima."
"Ja nisam bio dobar u odrzavanju razgovora sa ljudima."
Ja cak nisam bio dobar u tome da kazem dovidjenja ljudima, da odem odatle. U stvari, ja bih generalizirao i rekao: "Ja nisam dobar." Ja nisam mislio da je moguce da mi bude bolje. Mislio sam da sam jedini na svijetu, i da sam beznadan slucaj.

Misli koje su me stalno "napadale" o tome da sam smatrao da sam neadekvatan, su bile moj najgori neprijatelj. Drugacije receno, ja sam bio svoj najgori neprijatelj. Zbog mog vjerovanja da nisam dovoljno dobar, ja sam porazio sebe prije nego što je bitka ikad pocela. Bilo mi je tesko utišati unutrasnje negativne misli. ANT misli su stalno jurile mojim umom:
"Što ova osoba misli o meni? Ako primjete moju anksioznost, nece me voljeti. Mogao sam probati ih upoznati, ali nakon izvjesnog vremena će upoznati pravog mene i onda me nece voljeti. Pa zasto onda i pokusavati? Ja nisam dobar. Nikad necu imati nijednog prijatelja."
Te moje stare automatske negativne misli me podsjecaju na stare siledzijske lažove. Kad pogledam unazad, situacija koju sam tada smatrao tako teskom je situacija o kojoj vise ni ne razmisljam. Predstavljanje me ne brine. Ja o tome ni ne razmisljam. Ako netko izabere da me ne voli, to je njegova losa sreca. Ali ja vise ne ocekujem da se to desi. Ustvari, ja sam prilicno dopadljiv čovijek. I ja ocekujem da me ljudi vole i da im se svidjam.

Što se desilo? U jednom trenutku, ja sam napokon zaustavio te ANT misli da me muce i maltretiraju. Ionako, sve što su radile je da su mi lagale, ponovo i ponovo, godinu za godinom. Preko dvadeset godina su mi lagale i što je najgore, ja sam im vjerovao. Posto sam im vjerovao, mozete vidjeti zasto mi nije bilo bolje.

Zbog sopstvenog iskustva, nemam bolji nacin da nazovem te ANT misli osim kao velike, zle, siledzijske lazove! Kad koristim rijec siledzija, to je upravo ono sto mislim. One me lazu, i prisiljavaju me. Ja dozvoljavam sebi da me uplase, ali one su lazovi. Nikad ne govore istinu. I ja sam vjerovao ovim lazima preko 20 godina. One pokusavaju i vas nadjacati. Pokusavaju vas povuci dolje i pricati vam o neugodnim stvarima iz proslosti. Ali mi im necemo vise dozvoliti da to rade. Što vise razumijete ovo i sto vise radite suprotno, to vise necete upasti u njihovu zamku.

Mozda cete me pitati: Zasto ih zoves siledžijskim lazovima? Ja zovem te moje stare misli siledzijskim lazovima jer sam ja mogao se predstaviti, bio sam sposoban biti ukljucen u razgovore i mogao sam se osjecati ugodno u grupi ljudi. Uvijek sam bio sposoban da to radim. Ali ANT lazi u mojoj glavi su mi rekle da nisam. I što sam se vise dvoumio, i vjerovao im, vise sam dozvolio da je ono sto sam rekao, istina. Poceo sam se bojati razgovarati sa drugim ljudima i sve je od tada krenulo na zlo. Ali to su bile siledzijske lazi. Ja ih nisam morao prihvatiti. Bar da mi je netko u to vrijeme ukazao na njih... Ali nije bilo pomoci za socijalnu fobiju u tim danima.

Nas sljedeci prirucnik je u vezi sa time što moze uciniti siledzijsko ANT razmisljanje. Slliedi prirucnik:

4 komentara:

  1. biografijo, samo da ti velim da neki tekstovi na onom vlogu su na HR jer su ih neke cure prevodile.

    OdgovoriIzbriši
  2. Tnx, hvala kaj se ne ljutis zbg ove polu krađe bloga ali sigurno ima dosta ljudi koji bi htjeli proci seanse a ne mogu se naviknut na ekavicu ako su npr iz hrvatskog zagorja,dalmacije,istre

    OdgovoriIzbriši
  3. Bez veze je od kuda si, bitno je da razumiješ što piše i budeš zahvalna ljudima koji su uložili trud da nam prevedu ovaj korisni materijal :-)
    siguran sam da ljudi iz Hrvatskog zagorja, Istre i Dalamcije (od kuda sam ja) razumiju ekavicu (srpski) za razliku od slovenskog....:-)
    Don,t worry, be happy! :-)

    OdgovoriIzbriši
  4. Realniji je prevod na Hrvatski

    OdgovoriIzbriši