subota, 24. studenoga 2012.

Seansa br 8 - treći dio



Seansa br 8 - treći dio

Mi ovo radimo u bihevioralnim terapeutskim grupama, koje se sastaju subotom. Mi vjezbamo na situacijama koje izazivaju anksioznost kao sto su formalna i neformalna predstavljanja, citanje u javnosti, govor u javnosti, mali razgovori, pridruzivanje razgovoru, davanje prezentacija, odgovaranje na postavljena pitanja, ucenje da budemo centar paznje, vjezbe gledanja u oci i ucenje da budemo asertivni, izmedju ostalog.

Koliko brzo idemo naprijed, je razlicito kod svake osobe. Svatko zeli da mu bude bolje a bihevioralne grupe ih uvijek ohrabruju. Ali svaka osoba mora odluciti kako ce napredovati. Rjesenje za socijalnu anksioznost je unutrasnje i mora doci od vas. Ne moze doci od drugih ili od vaseg terapeuta.

Na primjer, mi ne tjeramo ljude da se uspinju na njihovoj ljestvici napretka. Mi ne pritiskamo ljude da idu dalje u roku od jednog tjedna a oni misle da ne mogu. Mi ohrabrujemo ljude, motiviramo ljude i dajemo im priliku da rade na bilo kojoj od anksioznosti na hijerarhiji koju izaberu.

Suocavanje sa vasim strahovima ne funkcionira za socijalnu anksioznost osim ako nije odradjeno na pravi nacin. A to je da mi napravimo po jedan mali korak odjednom i postepeno se pomicemo nagore na ljestvici anksioznosti. Vazno je da se osjecamo udobno i sigurno na svakom koraku prije nego sto nastavimo dalje. Vazno je takodjer da kognitivna strategija proradi zajedno sa bihevioralnim koracima.

Evo zasto: Jedne veceri na sastanku bihevioralne grupe, imali smo pauzu. Bas prije pauze, grupa je izabrala da se ide po prostoriji i da se radi formalno predstavljanje. Izvodjenja su bila vrlo dobra. Mi smo tada imali goste koji nisu vjerovali kako je profesionalno i mirno zvucala grupa socijalne anksioznosti. Ali kad sam se vracao nazad u prostoriju za terapiju nakon pauze, cuo sam da netko kaze:
- Mrzim raditi predstavljanje, vise nego bilo što drugo!
A druga osoba iz grupe je odgovorila:
- I ja to mrzim!
Dakle, ovdje je problem. Mi imamo ljude koji se profesionalno predstavljaju, skoro bez greske, ali su i dalje privrzeni starim ANT vjerovanjima, dok se predstavljaju. U ovom stadiju, cak i da se najbolje predstavljaju na svijetu, oni ce i dalje biti anksiozni i mrzit ce predstavljanja. Zasto? Jer nisu preokrenuli ANT-ove. Oni trebaju reci sebi istinu. Trebaju reci:
- Predstavljanja su nekad bila teska za mene, ali sam sada uradio dobar posao. Uskoro cu se osjecati bolje u vezi toga.
Ako nastavimo prisiljavati nas mozak govoreci, "Ja mrzim to raditi.", posebno stvari koje radimo dobro sada, nase izvodjenje ce biti bolje, ali cemo se i dalje osjecati negativno u vezi toga. Mi ne zelimo da se to dogodi. Vrijeme je da preokrenemo ANT-ove, jer vas mozak cuje sve sto vi kazete. Nece vjerovati u laz ako kazete laz. Zato kazite istinu umjesto toga. Kazite sebi, "Ja sam uradio dobro predstavljanje" i uskoro ce vas vase vjerovanje i emocije pratiti.

Jedna nesretna stvar u vezi ove serije je da nemate pristup grupi bihevioralne terapije svakog tjedna. Ove grupe bi vas osnazile, dale vam osjecaj uspjeha i pomogle vam u svakodnevnom zivotu. Medjutim, dobit cete strukturu o dnevnim aktivnostima, o stvarima koje radite dok zivite. Da vam pomogne da postepeno smanjite anksioznost u socijalnim situacijama. Dok locirate druge ljude sa socijalnom fobijom u vasoj oblasti, mozete koristiti ove seanse kognitivne terapije u grupi. A kad zavrsite ovu seriju, takodjer cete razumjeti kako bi se bihevioralna terapija sa grupama trebala izvoditi. Mi znamo da je bihevioralna terapijska grupa od esencijalne vaznosti da dodjete na polozaj koji zelite u svom zivotu.

Tako da cemo naglasiti te bihevioralne grupe i kako se vode na nekim od kasnijih seansi. Takodjer imate i prirucnike koji prate ovu seriju u vezi bihevioralnih grupa za socijalnu fobiju.

Kada mi radimo nesto sto je drugacije od onog sto smo radili u proslosti, jako je vazno da to primjetimo, damo sebi zasluge sto to radimo i onda preokrenemo ANT-ove.

Na primjer, mozete reci:
- Da, to je bilo tesko za mene. Ali sam to uradio, i sretan sam sto sam to uradio. Nije bilo tako lose kao sto sam mislio da ce biti. U stvari, moze biti bolje svaki put kad to budem radio.
Zapamtite ovu izjavu. Pocet će mjenjati vase misljenje o sebi i o situaciji. Vi cete preokrenuti ANT-ove. Vase misli i emocije ce se promijeniti a situacija vise nece izazivati anksioznost kao sto je to nekad bilo.

Evo jos jedan primjer. Kad uhvatite sebe da govorite:
- Oh, ne! Ja mrzim to raditi!
Vidite da preokrenete te ANT-ove. Kazite sebi:
- Ja sam nekad mrzio to raditi, ali mozda mi je sad malo lakse. Mozda to nije tako velika stvar kao sto sam nekad mislio da je.
Ovo je vrlo blaga pocetna izjava. Ali nas pokrece unaprijed. Dalje od korištenja rijeci kao:
- Ja MRZIM to raditi.
Sto vise govorite da mrzite nesto raditi, vise cete i mrziti to raditi. Zato zaustavite sebe a onda napravite realisticnu, neutralnu izjavu.

Na primjer, kazite sebi:
- Mozda sam mrzio ovu aktivnost citav svoj zivot, ali sad ja radim nesto u vezi toga. I nije tesko kao sto je nekad bilo. Sada imam vise snage, znanja i mirnoce i znam kako koristiti moje metode da malo olaksam sebi. Tako da cu sada raditi tu aktivnost sa drugacijim gledistem. Ja to ne mrzim vise. Mozda jos uvijek nije moja najomiljenija stvar da je radim, ali je samo neznatno blizu losem kao sto sam ja nekad mislio da je.

Tako sto cete poceti gledati situaciju u realisticnijem svijetlu, vise kao izazov a manje kao strah, to ce ubrzati proces izljecenja. Nakon svega, to nas nece ubiti, zar ne? Ustvari, ova aktivnost koja mi izaziva toliko mnogo anksioznosti, i nije nista narocito. Ja je vjerojatno mogu uraditi tako dobro kao i svatko drugi.

Ovaj novi nacin razmisljanja, preokretanje ANT-ova, postaje jos interesantniji kako idemo na treci dio. To je sljedeci prirucnik: Preokretanje ANT-ova (treci dio).

Nema komentara:

Objavi komentar